Enka Ede gebiedsmarketing

Enka Ede gebiedsmarketing

AM Ontwikkeling schakelde ons in om de gebiedsmarketing te verzorgen voor het Enka-terrein in Ede. Er werd goed gekeken naar de kwaliteiten van het gebied en tegelijkertijd een link gezocht naar de historie en het verhaal van de plek. Resultaat was een fraai concept met dito vormgeving waar de textiel historie goed in terugkwam.
Het waslabel, de stof en de stiknaden een belangrijke rol in de vormgeving.
Het oude Enka terrein leeft ook in deze brochure weer helemaal op!

Jamboni, Amsterdam

Een buurtwaaier als wapen tegen de vooroordelen van de Amsterdamse wijk Slotervaart. ‘Geweldig wonen als je verder kijkt
dan je neus lang is’ is precies waar het om draait in deze campagne. Alle voor en vooroordelen van wonen in Jamboni
(een nieuwbouwproject van de Alliantie) komen aan bod waarbij testimonials een belangrijke rol spelen in het positief neerzetten
van de wijk. Advertenties, flyers en een actie website behoorde tevens tot de actiemiddelen. Kopers krijgen in deze campagne een
goed beeld van wat er gaat veranderen in deze leuke oude Amsterdamse wijk.

 

 

Varne Buiten, Heiloo

Bouwfonds Ontwikkeling schrijft een pitch uit voor de locatiepromotie van het toekomstige woongebied Nieuw Varne in Heiloo. Door Tribes at Work werd een positionering en een concept bedacht dat ook het winnende concept bleek te zijn.
De projectnaam werd door ons veranderd in “Varne Buiten”. En de claim “Het mooiste plekje van Heiloo” werd er aan toegevoegd om te benadrukken dat dit toekomstig woongebied een aantal intrinsieke kwaliteiten bezit waarmee het de aandacht en voorkeur van de potentiële woningconsument kan veroveren op dat van concurrende woningprojecten.
E.e.a. resulteerde in een beeldconcept waarbij het projectlogo steeds een andere kwaliteit van het gebied visualiseert en a.h.w. versmelt met de op locatie geschoten beelden van de omgeving. Teneinde belofte, ambitie en kernkwaliteiten op een originele en stijlvolle wijze te vertalen in aantrekkelijke communicatie.

OPDRACHTGEVER
Bouwfonds

CONCEPTONTWIKKELING
Ronald Bolderman (Tribes at Work) i.s.m. Reinier Poelhekke (YOWZA)

FOTOGRAFIE
Patrick van Dam

Gebiedsmarketing Gemeente Zuidplas

Opdracht:

Ontwikkeling campagne gebiedsmarketing Gemeente Zuidplas

Doelstellingen:Merk Zuidplas laden (imago)

Naamsbekendheid Zuidplas vergroten
Aantrekken van nieuwe doelgroepen
Bevestiging van de juiste keuze voor bestaande doelgroepen (trots op Zuidplas)
Bewoners en bedrijven voelen zich meer betrokken bij Zuidplas

Aanpak

Tribes@Work organiseerde samen met met bewoners, bedrijven, stakeholders en de gemeente een brainstorm om samen op zoek te gaan naar de redenen waarom je als (nieuwe) bewoner, ondernemer of recreant zou moeten kiezen voor Zuidplas.

Op basis van de uitkomsten werd er een totale campagne ontwikkeld:
Zuidplas gewoon grenzeloos!

http://www.zuidplasgewoongrenzeloos.nl/

Gebiedsmarketing Deltakwartier Arnhem

Deltakwartier in de wijk Presikhaaf in Arnhem had een als Vogelaarwijk een imagoprobleem. Dat is niet fijn als je als woningcorporatie alles op alles zet om er een fijne en goede woonomgeving van te maken.

Tribes@Work werd ingehuurd als interim gebiedsmarketeer om de naamsbekendheid te vergroten en het imago te verbeteren en tekende voor de strategie en conceptontwikkeling. Voor de uitvoering werd samengewerkt met Ladenius Communicatie en Tactix.

Als je objectief kijkt wat voor een kwaliteit je in Deltakwartier krijgt dan ben je eigenlijk heel slim bezig. Deze conclusie was de basis voor het ontwikkelen van de campagne:

Wanneer je slim bent kies je voor Deltakwartier!