SRO nieuwe positionering en huisstijl

SRO nieuwe positionering en huisstijl

SRO de vroegere dienst Sport, recreatie en onderwijs van de gemeente Amersfoort schakelde ons in om te kijken naar een nieuwe identiteit. Men wilde af van het grijze en blauwe imago. Wij lieten hen inzien dat het niet gaat om de gebouwen en de machines en velden die ze in het beheer hebben. Het gaat om het resultaat van hun inspanningen. SRO maakt het mogelijk dat je dochter haar zwemdiploma haalt, je favoriete sportclub kampioen wordt en je oma lekker fit blijft in het zwembad. Vandaar de belofte: SRO maakt het mogelijk. Een mooie claim richting de doelgroepen en een mooie missie voor SRO. Natuurlijk hoorde daar een frisse nieuwe huisstijl bij met blije campagnebeelden.

Enka Ede gebiedsmarketing

AM Ontwikkeling schakelde ons in om de gebiedsmarketing te verzorgen voor het Enka-terrein in Ede. Er werd goed gekeken naar de kwaliteiten van het gebied en tegelijkertijd een link gezocht naar de historie en het verhaal van de plek. Resultaat was een fraai concept met dito vormgeving waar de textiel historie goed in terugkwam.
Het waslabel, de stof en de stiknaden een belangrijke rol in de vormgeving.
Het oude Enka terrein leeft ook in deze brochure weer helemaal op!

Ontdek de drijfveren van jouw organisatie en waarom klanten voor jou moeten kiezen

 

23PlusOne EMOTIVE BRANDING is een wetenschappelijke methode, onderzocht en ontwikkeld om het onderbewustzijn van mensen aan te spreken. Het raakt emoties en vormt zo een brug tussen mensen. Op deze manier ontdek je samen met medewerkers en/of klanten en relaties de drijfveren van elkaar en van de organisatie.

 Samen met  jouw organisatie maken wij hiermee het verhaal, het merk tot een optimaal geheel. Een organisatie, een merk waarvan alle betrokkenen ambassadeurs zullen worden. Verrassend is hoe goed medewerkers het merk, jouw brand, kennen en beleven. Verrassend, praktisch en bruikbaar zijn de resultaten.

 Output

Bij een 23plusone sessie (de kern van de zaak!) ontvang je van ons een korte samenvatting van wie, wat, hoe en waarom (drie specifieke statements gebaseerd op de gekozen drijfveren) Kortom een brandheart  waar je zelf of samen met ons mee verder kan om de uitstraling van je organisatie te verbeteren.

Deze workshop is gebaseerd op 23plusone.org, de eerste wetenschappelijk gevalideerde methode om aantrekkingskracht van merken te meten en te benchmarken.

Tribes@Work is een licensed friend van 23plusone. Neem contact met ons op en maak een sterk merk van jouw merk!

!

SOS kinderdorpen

In samenwerking met NextBuzz werkte Tribes@Work mee aan een pitch voor een opdracht voor het verbeteren van de conversie van de nieuwe fondsenwervingcampagne. De pitch werd mede gewonnen door de strategische keuzes die werden gemaakt door voor verschillende doelgroepen separate funnels werden ontwikkeld.

 

Jamboni, Amsterdam

Een buurtwaaier als wapen tegen de vooroordelen van de Amsterdamse wijk Slotervaart. ‘Geweldig wonen als je verder kijkt
dan je neus lang is’ is precies waar het om draait in deze campagne. Alle voor en vooroordelen van wonen in Jamboni
(een nieuwbouwproject van de Alliantie) komen aan bod waarbij testimonials een belangrijke rol spelen in het positief neerzetten
van de wijk. Advertenties, flyers en een actie website behoorde tevens tot de actiemiddelen. Kopers krijgen in deze campagne een
goed beeld van wat er gaat veranderen in deze leuke oude Amsterdamse wijk.

 

 

Referentie organisatie Brainstorm

Diverse keren heb ik onderdeel mogen zijn van een strategische sessie waarbij Ronald Bolderman van Tribes de leiding had. Van brainstormen komen tot een aantal kernwaarden is een ingewikkeld proces, waarbij richting geven en de doelstellingen helder houden van wezenlijk belang is. Ronald weet heel goed de groep zo te bewerken,impulsen en richting te geven, dat men aan het eind van de sessie tevreden naar de uitkomsten kan kijken.

Iedere keer weer een wonderlijk proces waar kennis en kunde van de leidinggevende van de sessie van doorslaggevend belang is om tot de juiste en breed gedragen uitkomsten te komen.

Rolf van As
Food & Entertainment Company

Gebiedsmarketing Gemeente Zuidplas

Opdracht:

Ontwikkeling campagne gebiedsmarketing Gemeente Zuidplas

Doelstellingen:Merk Zuidplas laden (imago)

Naamsbekendheid Zuidplas vergroten
Aantrekken van nieuwe doelgroepen
Bevestiging van de juiste keuze voor bestaande doelgroepen (trots op Zuidplas)
Bewoners en bedrijven voelen zich meer betrokken bij Zuidplas

Aanpak

Tribes@Work organiseerde samen met met bewoners, bedrijven, stakeholders en de gemeente een brainstorm om samen op zoek te gaan naar de redenen waarom je als (nieuwe) bewoner, ondernemer of recreant zou moeten kiezen voor Zuidplas.

Op basis van de uitkomsten werd er een totale campagne ontwikkeld:
Zuidplas gewoon grenzeloos!

http://www.zuidplasgewoongrenzeloos.nl/

Gebiedsmarketing Deltakwartier Arnhem

Deltakwartier in de wijk Presikhaaf in Arnhem had een als Vogelaarwijk een imagoprobleem. Dat is niet fijn als je als woningcorporatie alles op alles zet om er een fijne en goede woonomgeving van te maken.

Tribes@Work werd ingehuurd als interim gebiedsmarketeer om de naamsbekendheid te vergroten en het imago te verbeteren en tekende voor de strategie en conceptontwikkeling. Voor de uitvoering werd samengewerkt met Ladenius Communicatie en Tactix.

Als je objectief kijkt wat voor een kwaliteit je in Deltakwartier krijgt dan ben je eigenlijk heel slim bezig. Deze conclusie was de basis voor het ontwikkelen van de campagne:

Wanneer je slim bent kies je voor Deltakwartier!